Snøhetta tegner bank-logo
Arkitekt Henrik Bull vakte oppsikt da han i 1911 sto for formgivningen av Lohengrin-sjokoladen. I dag lanserer den nye storbanken Dnb sin logo, signert Snøhetta.

– Akkurat i dette øyeblikk endrer vi logo og grafisk profil, og logoen til Snøhetta er veldig enkel og ren, sier informasjonsdirektør Thomas Midteide i Dnb til Arkitektnytt.
Han synes at formgrepet til Snøhetta er spennende fordi logoen kan anvendes i forskjellige sammenhenger. – Og den er meget tydelig for kundene, legger han fornøyd til.
Nytt visuelt uttrykk
I en pressemelding slås det fast at merkevarene Dnb Nor, Postbanken og Vital nå er historie. Trioen samles under navnet Dnb som kan brukes på over 2700 steder i Norge.
Dnb har kontorer i mer enn 20 land og flere hundre bygninger her i Norge, heter det videre. Både bygninger, minibanker og ikke minst digitale flater får nytt visuelt uttrykk.
«Fredag 11.11 har vi en elleve timer lang idèdugnad på Facebook som også blir synlig på en av de største bygningene i Oslo. Vi vet mye om hva som kommer fremover innen betalingstjenester, men vi ønsker også at kundene skal kunne bestemme hva nye Dnb skal fylles med», forklarer konsernsjef Rune Bjerke i pressemeldingen.